Monday, July 13, 2009

Bangkok Bangkok Bangkok...

Sawadikap..........kapkunkap........hehehhe actually kitorg br balik dr Bangkok , Thailand 3-5 July lepas..lama tul br aku nak update blog aku ni..seronok pi sana..ni 1st time aku berkunjung ke Bangkok tp kena berwaspada sbb musim H1N1 menular tak kire negara..sebelum pegi tu mcm2 article dh kitorg baca, tgk tv tak putus2 dok sebar citer pasal penyakit ni..org tua kitorg toksah dok ckpla suh cancel la..mmg risau tul memandangkan aku ni pun dh berbdn dua..tp Yat ttp nekad nak pegi jugak..katanye kite kena berhati2 jela..pakai penutup idung tu, basuh tgn memanjang InsyaAllah takde pape..kalau ada jugak nasibla takleh nak wat aper..n aku rasa rugi gak kalau tak pegi sbb kitorg dpt hotel stay free..4 star gitu..nak pakai duit sendiri kirim salam jela maybe dok hotel 3 star je kot..hehe..
Sampai2 je hotel mmg kitorg teruja..memula dpt bilik silver pastu depa upgrade kasi bilik platinum..mewah tul biliknye..ni kire cam honeymoon btl2 la..
Pastu kitorg book dgn travel agent jumpe kt airport 1/2 day tour ke kuil2 buddha kt area Bangkok ni..RM 50 je siap sampai malam pastu ada translator, driver n naik keta Volvo..murah kan??
Ni antara tpt2 menarik masa 1st day kitorg kt sini..tp masalah kt sini adalah utk mendapatkan makanan yg Halal..very susah..yg Halal hanya ada di kedai Arab je..tu pun mahai nak mampuih..

Wat Po

Wat Benchamabopit ( The Marble Temple)

No comments: