Wednesday, July 15, 2009

Bangkok Bangkok Bangkok Part 3

Floating Market

Dalam bnyk2 pakej aku pilih pakej pegi ke floating market plus with few others jugak yg akan kuciterkan nanti..nape aku pilih yg ni sbb aku rasa kt Malaysia susah nak jumpe budaya bot2 ni kecuali nelayanla..n nape aku xpilih Safari sbb aku rasa kt Malaysia pun dah ada bnyk zoo xabis nak tgk..

Nak pegi ke tempat ni bukan main jauh dr Bangkok tu..kitorg sampai tertido2 dlm van sementara nak sampai..mau sejam jugak perjalanan..sampai je sana kitorg terus nak bot yg ada enjin tu..ni kire bot laju la..sampai terpecik2 air dibuatnye..bot ni bwk kitorg pegi keliling kampung..kirenye cam pengangkutan utama kt situ adalah bot..aku tgk umah2 mesti ada bot ..unik giler..

Lepas tu kitorg pegi kat part sampan pulak..kt sini ada pasar yg jual mcm2 tp menggunakan perkhidmatan sampan utk jual brg..ada jual buah2,makanan,souvenir n mcm2 lagi..tourist toksah dok ckpla ramai giler..sumenye geng2 mat saleh,jepun sume ada.. jalan mmg sesak nak sampai dr hujung ke hujung tp happening gakla..

No comments: