Sunday, July 19, 2009

Bangkok Bangkok Bangkok Part 4

Pas abis sampan menyampan kitorg pegi naik gajah..1st time aku naik gajah sebenarnye..memula takut tp cam rugi je kalau xcuba..tp jgn risau ye sbb seat belt , payung sume ada..gajah2 kt sini sume terlatih dgn begitu rapi sekali..tuan dia ckp apa sume dia ikut..yg bestnye naik gajah kt sini diorg bwk kite masuk hutan n ada satu part tu buat aku menggelabah sket bile tetiba gajah lalu menyeberangi air..nasib dia tak terbalikkan kitrg ..tak kuasa aku nak tkr baju lak sbb bnyk lagi tpt nak pegi pasni..for this trip aku kasi 4 star.Cheers:)

Perjalanan diteruskan..kitorg ke tpt jualan perabot ukiran kayu berasaskan gmbr gajah..diorg punye ukiran cukup unik..so kepada sesapa yg sukakan ukiran antik camni silalah berkunjung ke sini..nama tptnye aku xsurela..sorry..


Samphran Elephant Ground

Tak abis lagi ni nak cite pasal gajah..lawatan kitorg diteruskan dgn pertunjukan gajah..kt sini kitorg dpt tgk gajah beraksi dr segi lakonan, permainan bola,tarian dan mcm2 lagi..cerdik betui diorg ni ek...sungguh terhibur..lepas pertunjukan diorg siap jual makanan utk gajah2 ni..so, omputih2 sume tu berebut2 la beli nak suapkan gajah tu...aku lak pegi tang crocodie pulak tgk aksi buaya..

No comments: