Sunday, April 19, 2009

Exciting Days in Bandung.. SHOPPING

Penat tapi seronok..tu je yg aku nak cakap..Ni kire first timela aku bertandang ke bandung.Very happening place for shopping of course.Kalau korang pegi (especially girls) mesti nak ulang lagi. And cam biasa motifku bukan bermula ngn shopping..mulanye niat nak makan angin , ambik2 gambar tp merebak ke aktiviti shopping gitu..Memang tak cukup duit dibuatnyer..Buat pengetahuan mak2, makcik2,adik2,kakak2 kt luar sana, sini memangla tpt paling sesuai utk korang perabis duit sbb dgn harga yg murah korang boleh dpt beli banyak barang.Tapi jgnla sampai nak berhutang piutang yer.Aku bukan menghasut cume cakapnye yg benar aja.Enggak ada bohongnya.

Okla cukup2 tu membebel, ni aku nak tunjuk beberapa picture yg menjadi igauan wanita2 di luar sana..standby duit jgn tak standby..mcm2 ada..jeans, beg, shoes , kain and many more!

Kalau korang penggemar jeans, korang bolehla pegi ke Jalan Cihampelas. Tapi it's not 100% original.Aku lebih suka shopping jeans kat Rumah Mode Jalan Setiabudi.





Peminat kain2 nak buat jual ke, tudung, batik sumer ada di Pasar Baru.

Di Tangkuban Perahu korang bolehla beli souvenir items. Sempatla aku grab gelang ala2 jet kaler hijau satu n Yat lak dah kena ikut ngn mamat jual topi n beg bulu.Mamat tu siap nak nangis bagai.Itu adalah taktik biasa ye di Bandung..so, disebabkan minat ngn topi tu n campur lak ngn perasaan kesian, akhirnye terbeli gak tp lepas nego giler2x..okla puas ati..

Bagi peminat beg, jgn lepaskan peluang pegi ke Rumah Mode kat Jalan Braga. Begnye surpise.Nanti akan ku tunjuk kat episod lain.Buat masa skrg korang tgk paper beg dulu..

No comments: